Jeg begynner å bli dritt lei av å vandre rundt i byen jeg elsker, byen jeg har bodd i hele mitt liv, byen jeg ikke ville byttet ut med noen andre byer, spesielt ikke her i Norge. Om du fortsatt ikke har skjønt hvilken by jeg snakker om, så kan jeg godt fortelle deg det: Vår vakre hovedstad – Oslo, også kalt Tigerstaden. Jeg vet ikke om jeg skal gå inn på hvorfor jeg mener dette er den beste byen i Norge, for det blir en meget subjektiv vurdering, men dere får bare godta mitt syn (og ja, jeg har besøkt en hel haug av byer i vårt langstrakte land).
Det var likevel ikke det jeg ville frem til.
Jeg var på fest på lørdag – på Grünerløkka. Da det begynte å bli altfor sent, bestemte jeg meg for å gå ned mot nattbussen som kunne bringe meg trygt hjem til dyna, og hvor jeg deretter kunne snorke meg inn i drømmeland. På grunn av litt ustødig gange, og litt usikkerhet angående veivalg, brukte jeg nok litt lenger tid enn hva jeg hadde planlagt, men dette spiller egentlig ingen rolle. Det som spiller noen rolle er hva som møter meg da jeg når bykjernen – Oslo Sentrum. Karl Johans Gate, som faktisk er Oslos hovedgate, og som alltid vrimler av mennesker. Gaten som er det første inntrykket turistene får når de ankommer vår vakre land. Gaten som er Oslos svar på Champs Elysées, da selvfølgelig i et litt mindre format. Dere skjønner tegninga.
Jo da, det første som møter meg er ei hore. Jeg ser, med mitt litt slørete blikk, at hun setter kursen mot meg. Hun er mørk i huden, akkurat som de x antall andre horene som for tiden har bosatt seg i Oslo. Ja vel, tenker jeg. Hun får vel spørre da, så kan jeg heller velge å gå forbi uten å ofre henne så mye som et blikk. Det var planen. Det skulle jeg klare. Ikke det at horer frister meg, men når noen irriterer meg rimelig kraftig, så har jeg en tendens til å bli stående med en litt giftig tunge som spyr ut litt eder og galle. Dette skulle ikke skje denne gangen.
Jeg tok feil.
Før jeg visste ordet av det sto hun rett overfor meg, muligens en halvmeter fra min ølstinkende ånde. Ikke nok med at hun sto der som et slags snikende ullteppe, men hun strakte frem hånden og kløp meg i skrittet før hun hvisket meg i øret:
”Hey, sexy. Do you want some fun? I can make you so horny, I can make this night the best you’ve ever had.”
Rullgardinen gikk ned for Krabbebulle.
Det første jeg gjorde var å slå vekk hånden hennes som hadde tatt et ganske hardt grep rundt ballene mine, noe som for øvrig var meget ubehagelig. Hun stirret sjokkert på meg, men jeg enset henne ikke. Den ømme rognposen min ville ha hevn, og den sendte signaler opp til tunga, som igjen responderte med å sende ut noen gloser som nok ikke egner seg på trykk. Du som en oppmerksom leser vil legge merke til at disse signalene ikke gikk omveien om hjernen.
Dama stirret på meg med oppsperrede øyne og åpen munn, som om jeg hadde avvist et frieri om ekteskap eller lignende. Jeg satte en pekefinger nøyaktig 8,7 mm fra nesa hennes, lente meg mot henne og sa så rolig jeg bare kunne – selv om jeg var så sinna at jeg ristet – at hvis hun gjorde det en gang til, så skulle jeg sørge for at hun ble sendt over alle hauger, og hjem til sitt opprinnelige fødeland med første ledige robåt. Hun sa fortsatt ikke et ord, men prøvde isteden å psyke meg ut med blikket sitt.
Hadde jeg vært i det virkelige humøret denne kvelden, så skulle jeg dratt det ut noe så inn i hampen, men jeg orka ikke bruke mer energi på dette her. Dessuten gikk nattbussen min om ikke altfor mange minuttene, noe som gjorde at jeg måtte småjogge av gårde. Det siste jeg hørte fra henne da jeg snudde ryggen til og gikk var:
”Go and fuck yourself”
Litt annen tone enn den hun hadde kommet med for bare noen få minutter siden for å si det slik.
Dette er bare en av mange situasjoner jeg har havnet i klammeri med nigerianske horer her i Oslo, og nå begynner jeg å bli rimelig lei. En gang i vinter da jeg skulle gå fra Egertorvet til Oslo S, gjennom Skippergata, talte jeg ikke mindre enn 16 horer som ville ha det litt moro. Da har det gått litt for langt synes jeg. Ikke bare litt langt heller, men så langt at man må begynne å foreta seg noe.
Hva skal man gjøre? Skal man kriminalisere horekundene, og stenge markedet? Skal man kriminalisere prostitusjon, og stenge markedsmulighetene? Skal man legalisere dette her, og stue hele bunten inn på bordeller som vi kan bygge i utkanten av byen? Jeg har egentlig ingen gode forslag, men én ting er sikkert: noe MÅ gjøres, og det kvikt.
Til sammenligning var jeg i New York i fjor, og så ikke en eneste hore på seks dager. Her i Oslo kommer man i kontakt med ti stykker på seks minutter.

107 kommentarer In " Oslos horer – bare litt krydder i hverdagen "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
mai 22nd 2006 at 11:59 pm
Hele situasjonen har jo bare eksplodert. Har mange kamerater som går store omveier om de verste strøkene fordi de blir regelrett trakkasert!
Og det er ikke bare i Oslo. Var i Trondheim for ikke så lenge siden og der myldret de frem så fort mørket snek seg på!
Enig – det må gjøres noe! Jeg mener horekundene må kriminaliseres! Tilbud og etterspørsel!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:01 am
Så du er en attraktiv horekunde altså;)
Nei, skjønner hva du mener. Vi skulle nylig lage en dokumentar om prostitusjon i Oslo, hvor vi kjørte og gikk mye med skjult kamera. Bare i løpet av et kvarter kl halv elleve på formiddagen i skippergata, talte vi fire-fem horer og to kunder. Drøyt! I løpet av et kvarter! Dette var jo ikke det eneste vi så. Forferdelig ass.
Men din historie tar kaka. Visste ikke at de var så påtrengende?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:02 am
# 1
Hæ? Fant du gatehorer i Trondheim? Nei, nå har jeg aldri….
Jeg har bodd her i 28 år, og aldri sett en eneste hore tråkle gata her oppe.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:06 am
#3 Jeg var der en helg – første gang i mitt liv. Taxi sjåføren pekte på dem da vi kjørte inn til byen, sa det hadde dukket opp så mange i byen deres!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:06 am
Glad jeg ikke får så mange horer etter meg, men fy, det er mange ekle fyrer jeg har støtt på i karl johan på vei til nattbussen. Ikke alltid det er så kult å gå alene nei..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:08 am
Jesus Christ! er de virkelig så galt? Stakkars Krabbebulle
Forstår at du ble sint.
Grov antasting kan jo anmeldes, det hadde det gjerne blitt var det omvendt…
Uff, glad jeg slipper sånt
)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:09 am
hehe, lættis. Bra jobba krabbebulle. Har møtt på noen jeg og, bare blitt snakket til og ikke ‘angrepet’ på den måten der..
hehe, fra spøk til alvor. Jeg er totalt enig med deg angående at det er ute av kontroll.Og spesielt kjipt at det faktisk foregår på Oslos paradegate. Å stue dem inn på bordell er ikke løsningen tror jeg.
Jeg tror på kriminalisering av begge egentlig, både kjøp og salg av sex. Men også kun å kriminalisere horekundene, siden disse prostituerte er vel såpass desperate at de prøver seg likevel.
Som om ikke kundene er desperate når tyr til kjøp av sex, men.. ja du skjønner sikkert.
Er ikke noe enkelt svar på dette her.
Lejon,
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:10 am
Er visst horestrøk her i Bergen også, selv om jeg til dags dato bare har sett én. Det er noe veldig trist over mennesker som har mistet all selvrespekt, ilag med livslysten vil jeg tro.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:12 am
Det rare er jo at dette allerede _er_ ulovlig. Disse prostituerte har ikke arbeidstillatelse her i landet, og kan enkelt settes på første fly ut. Case closed.
Det handler kun om prioritering fra politiets side. Arrester dem, få bakmennene til å blø, bruk de prostituerte for å ramme og finne bakmennene. Det trengs ikke noen endringer i loven av den grunn. Det som skjer er allerede ulovlig.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:13 am
#1: Vi menn blir rett og slett trakassert av disse forbanna horene, og nå er jeg mektig lei. Noen ganger pleier jeg å dra noen kommentarer som er litt drøyere, men det kan jeg eventuelt fortelle om en annen gang. Jeg så ingen horer da jeg var i Trondheim i høst forresten…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:14 am
#2: Hehe, alle vil jo ha sex med meg :p
Ja, jeg ser ofte hvor mange horer og kunder som frekventerer områdene nede ved festningen. Det er synd, meget synd. Synes egentlig mest synd på kundene.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:16 am
#5: Det tror jeg på, men det blir liksom noe annet. Jeg er ofte glad for at jeg ikke er en ensom kvinne på vei hjem fra byen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:17 am
#6: Så ille har det faktisk blitt, og det er ikke bra i det hele tatt! Var liksom “greit” da de holdt seg i visse deler av byen, men når de samles på Karl Johan blir det altfor drøyt – spesielt når “sjekketriksene” deres er å klype ukjente menn i skrittet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:18 am
#7: Hehe, takk for det
Jeg er enig med deg, jeg er for kriminalisering av prostitusjon og kjøp av seksuelle tjenester. De har visst hatt stor suksess med dette i Sverige blant annet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:19 am
#8: Det er sikkert horestrøk overalt, men det er ikke mange steder de er like fremtredende som her i byen. De lider en trist skjebne, men jeg klarer ikke å synes synd på de likevel.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:19 am
Min mann ble forsøkt plukket opp av ei hore med ordene “Deilig fitte?” rett utenfor stortinget. Han vurderte å kontakte forbrukerrådet, det må da være ulovlig reklame? Man kan ikke reklamere for noe man ikke har? Særlig etter at varen er godt brukt!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:21 am
12# og i alle fall ikke hvis du hadde vært så liten å svak som meg..fysisk altså.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:21 am
#9: Njaaa, er det ikke slik at de ved hjelp av Schengen (åssen skrives dette da?) og de nye EØS-reglene så kan de “jobbe” her i tre måneder uten noe som helst form for godkjenning. Det eneste de trenger er vel visum.
Mulig jeg tar feil, men jeg mener å ha hørt at det er nettopp derfor det har blitt såpass ille.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:24 am
Godt skrevet, krabbe, og sjokkerende.. Det må jo være så utrolig slitsomt! :-/
Jeg tar for øvrig kvelden (ja, faktisk!!). Snakkes
Zzzzzz
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:26 am
#16: Haha! Du er helt klart inne på noe her. Jeg som studerer markedsføring skjønner jo at dette er helt feil, men spørsmålet er vel om Forbrukerrådet ville gjort noe med saken. Hadde vært et artig innslag på “TV2 hjelper deg” da
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:27 am
#17: Jeg skjønner dere veldig godt jeg. Heldigvis har jeg aldri sunket så lavt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:27 am
#9 er det ikke turistvisum de har da? det er jo lov. Og det er også lov å selge sex i Norge, i motsetning til Sverige.
Kanskje dere må begynne å bruke susp når dere går ut?
)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:30 am
#19: Ja, det er ikke noe særlig moro når man ikke kan gå i fred på vei hjem fra byen. Jeg drømmer om at det en dag vil komme bort en dame og spørre meg om noe av det samme – bortsett fra at hun ikke vil ha betaling for det ;-P
Sove godt, Mariell
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:31 am
Oi, jeg visste ikke engang at det var så ille jeg? Men jeg vet at en venninne ble spurt om hvor mye hun tok for en time når hun var i en sidegate ved Karl Johan. Noe som er litt komisk i og med at hun ikke kler seg i noe som kan minne deg om hva nå enn som er “horeklær”.
Men det sier litt …
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:38 am
#22: Det er et eller annet som gjør at de kan selge sex åpenlyst ihvertfall, og det er helt på trynet. Det er noen regler som sier at man kan jobbe hvor man vill innenfor Europas grenser i tre måneder.
Susp ja, det er kanskje en idé
)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:39 am
#24: Så ille har det blitt, og det er trist for Oslos del. Det eksempelet du nevner viser jo til en viss grad hva som foregår i hodene på enkelte menn. Jeg fatter ikke hva som har gått galt hos disse.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:40 am
Bra skrevet Krabbebulle. Du tar opp noe viktig, noe det burde gjøres noe med og det snart. Hvis ikke kommer Karl Johan til å bli fylt opp av narkomane og horer. Turister og oslobeboere vil flykte fra denne egentlig så koselige gaten:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:45 am
#22
Joda, i den grad de har visum, er det turistvisum de har. Og et turistvisum inkluderer ikke arbeidstillatelse. Prostitusjon er tillatt, men det er definitivt arbeid – og derfor ulovlig for disse.
#25
Hadde de vært borgere fra EU/EØS-land hadde det du skriver om arbeidstillatelse vært korrekt. Men disse jentene er afrikanske og har dermed ikke tillatelse til å jobbe her i landet.
Det handler om vilje til å prioritere dette fra politiet. Det som foregår er ulovlig allerede i dag…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:51 am
Fortell dem at du dessverre ikke kan delta fordi du er smittet av AIDS.
Så snart du er registrert av klanen får du neppe flere tilbud!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:56 am
#27: Takk for det. Jeg lurer jo på hva turistene tenker når de ankommer Oslo, de må føle seg direkte utilpass. Ikke positivt for turistæringen i det hele tatt
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 10:30 am
#28: Prostisusjon er ikke arbeid så vidt jeg kan forstå – i såfall burde de vel betale skatt og alt det der? Det er godt mulig at politiet ikke har ressurser til å rydde opp i dette her, men da burde de få det rimelig pronto av myndighetene slik at noe kan bli gjort.
Drit for én gangs skyld i broprosjekter på vestlandet – rydd heller opp i hovedstaden vår!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 10:31 am
#29: Hehe, jeg vet ærlig talt ikke om dette hadde stoppet dem, da de sikkert er fulle av AIDS sjøl.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 10:36 am
Synes det er litt morsomt jeg, for å være helt ærlig.
Gikk rundt en hel kveld å snakket med prostituerte sammen med en kamerat.
Når jeg tenker meg, så sier det kanskje mer om meg og min kamerat…..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 11:04 am
Jeg har ikke lagt merke til så mye horer. Men det er har vel kanskje blitt en del av dem.
Du virket å være i dårlig humør.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 11:18 am
#33: Hehe, det er sånne ting jeg kan finne på også, men dette var liksom ikke kvelden for det. Hadde vært morsomt om man ikke så fem-seks prostituerte på hvert eneste gatehjørne.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 11:19 am
Hei!
Hører om flere som sliter med det samme.. De er veldig pågående og agressive i framgangsmåten sin. Syns hun hadde veldig godt av å bli avspist på den måten jeg. Bra jobba! Mange blir nok bare satt sånn ut at de ikke klarer å reagere, og sette dem på plass..
Få dem vekk fra Karl johan, og helst bort fra Norge..
Det er vel ikke akkurat dette vi vil ha som reklame for Oslo vel???
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 11:28 am
#34: Jeg virket å være i dårlig humør? Er det så rart når en fremmed kvinne legger hånden rundt ballene dine og kniper til? Du har kanskje en litt spesiell fetisj for dette, men jeg synes det er greit om de bare holder seg unna. Seksuell trakassering kaller jeg det
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 11:38 am
Skikkelig frekke horer kaller jeg det for! Noen tenner kanskje på dirty talk fra fremmede kvinner man må betale i dyre dommer for å få seg en beta med.
Men la nå for faen de mennnene komme til DEM! Ikke gå rundt og trakassèr unge søte gutter/menn som aner fred og ingen fare! Er så himla irritert på horene…. De kan nesten sammenlignes med telefonselgere!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 11:45 am
#36: Jeg har ingen problemer med å sette disse på plass, dette er mennesker jeg har null respekt for. Jeg har flere måter å avvise de på, men fant ut at overnevnte metode funket best på lørdag. Jeg blir meget skuffet om de styrende organer her i landet ikke foretar seg noe i den nærmeste framtid. Kjøp en haug med bademadrasser og be de padle hjem – eller send de til Bjørnøya. Der kan de få jobbe i fred.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 11:50 am
For å ta med noe annet som er slitsomt mange utlendinger som tror alle kvinner er horer..og virker sleske..nasty
men de har jo et lugubert kvinnesyn,både der og her..så de er opplært til det.
Det er jo dems kultur.
PS.Jeg er ikke rasist!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 11:54 am
#38: Poenget er jo at sikker 98% av Norges befolkning er enig med oss, men ingenting blir gjort. Isteden skal vi finne oss i å bli antastet midt på åpen gate. Det gjør meg forbanna – like forbanna som telefonselgere. Der har jeg også funnet opp noen gode avvisningsmetoder forresten, metoder som fungerer som bare det!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 11:55 am
#37 Nei, jeg har ikke det. Å behandle horer som det du gjorde vil ikke gjøre deres hverdag bedre. Men jeg må si det var et fortjent smekk over fingrene!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 11:57 am
tok ikke lange tiden før den kom nei, bloggen din om afrikanske horer altså:P
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:02 pm
#40: Det er kun kulturforskjeller, og kan dessverre oppfattes helt feil for oss nordmenn. Jeg var i Tyrkia for et par år siden, og fikk der et meget godt inntrykk av deres kvinnesyn – noe som står i sterk kontrast til det synet de aller fleste her i Norge har.
Jeg kan ikke nok om dette til å uttale meg videre, men jeg ser poenget ditt. Vi trenger ikke være rasister for å ha meninger om andre kulturer.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:03 pm
#42: Det vil ikke gjøre deres hverdag bedre, men det kan jeg liksom ikke bry meg om for å si det slik. Greit nok at det er en trist skjebne, men det skal ikke gå utover meg som privatperson.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 12:11 pm
#43: Hehe, jeg fikk litt skrivekløe i går kveld
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 1:58 pm
Utrolig velskildret !
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 2:55 pm
#47: Synes du? I såfall, tusen takk
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 3:03 pm
Huff a meg! Samboeren min har klaget over det samme når han har måttet bevege seg gjennom Oslos gater på nattestid. Selv har jeg ikke blitt oppdaget – og godt er det. Vet ikke hvor lesbiske disse horene er, men mine gloser skal komme på trykk dersom det en gang skjer..
Hehe – ha en horefri tirsdag, krabbetroll!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 3:06 pm
Hei krabbebulle. Tenkte jeg kunne spørre deg her, hvordan fikk du listet opp dine tidligere innlegg i en meny? ..:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 3:09 pm
#49: Kunne det ikke vært spennende å delta på en heftig trekant med en nigeriansk hore og samboeren/støttekontakten da?
Ha en helt fullstendig horefri tirsdag du også!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 3:11 pm
#50: Skavvise. På “min side” går du inn på “bloggens innstillinger”, og så på “bloggens lister”. Der kan du lage en sånn egen liten fin liste med alle du liker f.eks (selvfølgelig med krabbebulle øverst :p) eller tidligere innlegg du har skrevet.
Det eneste du trenger er å skrive inn navnet på det du vil ha opp, for deretter å kline inn linken i tomrommet rett under. Trykk deretter på “lagre”, og voila – du har en helt ny og fin liste som alle kan kose seg med.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 3:12 pm
#51: Neimen BULLE! Det er det verste jeg har hørt. Svaret er NEI! Men jeg begynner å lure på om denne historien er ren fiksjon… Avviste du virkelig denne vakre nigerianske kvinnen?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 3:14 pm
#53: Wooops, sa jeg det jeg tenkte igjen? Jeg havner alltid i problemer på grunn av dette. Det er en historie med visse modifikasjoner dette her – det kommer jo ikke fram at jeg ikke rakk nattbussen, og isteden gikk tilbake for å be om unnskyldning på min egen lille måte… :p
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 3:24 pm
Au! Kjenner “suget” i mellomgulvet, etter den brutale pungstellsbehandlinga…
Ble litt uttafor her nå…;p
*Hiver etter pusten i empati*
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 3:29 pm
#52 Takker og neier, hihi:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 3:47 pm
Om man tar omveier, så følger horene gjerne etter, selv om de ser at du unngår dem. Ifl vennene mine. Som jente, tør jeg ikke å gå i Oslo alene om kveldene lengre, kommer mange ubehagelige menn bort og spør hvor mye jeg koster:s
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 3:55 pm
#55: Nunzio, lov meg at du passer godt på rognpåsan neste gang du vandrer i Oslos gater midt på natta!
Hihi
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 3:56 pm
#56: Hihi, bare hyggelig
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 3:57 pm
#57: Jada, de følger etter deg uansett hvor du går – med mindre du setter kursen mot politihuset da.
Og seriøst? Har det virkelig blitt så ille at uskyldige jenter blir spurt om et nummer for penger? Hvor er dette samfunnet på vei??
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 4:00 pm
Og jeg som trodde at jeg bare hadde en uimotståelig tiltrekningskraft på afrikanske kvinner, så sier du altså at de er horer.
: )
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 4:04 pm
På vei til helvete, tenker jeg. Men så ille er det blitt. Verken gutter eller jenter kan gå i fred.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 4:06 pm
#61: Jeg tror jeg skal la være å kommentere min egen generalisering. Hun nevnte jo tross alt ikke noe om betaling da hun kløp meg på ballene
:p
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 4:09 pm
#62: Hmm, det er egentlig litt tankevekkende. Jeg lurer på hva som har skjedd – noe må ja ha foregått i og med at det har blitt slik i løpet av kun de siste par-tre årene.
Jeg er oppgitt og skuffet. jeg vil ikke ha det slik i min vakre by. Neste gang dette skjer meg kommer jeg helt sikkert til å reagere en smule annerledes – da med litt mer krutt, om man kan si det slik.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 4:23 pm
Det som er litt ille er at jeg mange ganger har lyst til å klappe til de folka, men de er så store og svære at det er håpløst. Så eneste man kan gjøre er å tusle unna.
Om du slår ei som trakasserer deg så kan du bli anmeldt, ikke sant. Blæ..Skulle sendt en stor stygg hund på dem og rensket opp Oslos gater!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 4:29 pm
#65: Jeg tror nok ikke det er noe sjakktrekk å gi disse menneskene en ørefik nei, så hold deg unna det. Jeg hadde lyst til å fike til dama som kløp meg på pungen selv jeg, men klarte heldigvis å holde det tilbake. Hvem vet hva som ville skjedd da liksom. Halliken hennes kunne jo ventet rett rundt hjørnet.
Nei, jeg skjønner ikke. Jeg fatter det ikke. Kriminaliser horekundene!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 4:32 pm
Det er vel egentlig på tide vi gutta får føle sex-press på kroppen.
Ellers forstår jeg problemet ditt godt, spesiellt etter å ha jobbet 5 år på et kontor i Kvadraturen. De samme slitne heroinvraka var på meg hver eneste kveld jeg hadde jobbet overtid og måtte gå til bankplassen for å hente bilen. Ganske slitsomt i lengden, og ikke direkte fristende.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 4:35 pm
Man kan ikke gjøre noenting i det hele tatt. Det kan da ikke være så vanskelig å sette en stopp for denne virksomheten. Som du sier, kriminaliser horekundene. Da mister horene/hallikene levebrødet og så stikker dem av. Men på en annen side så blir prostitusjon ikke borte, men derimot skjult for offentligheten. For oss er det bra, for sexslavene ikke.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 5:25 pm
#67: Hehe, på tide var det ja, men det kunne kanskje foregått i litt mer normale former
Oslo har etterhvert blitt en by som domineres av horer, tiggere, og narkomane – noe som er helt tragisk for en hovedstad som skal prøve å ha litt respekt for seg selv. Dette er politikernes feil, og noe må gjøres!
Snart vil det danne seg borgervern mot disse grupperingene, og da vil det faktisk gå hett for seg. Mye bedre at det blir bevilget ressurser med en eneste gang, pluss at det blir vedtatt en lov om at kjøp av sex er ulovlig. På denne måten ville vi rett og slett fjernet markedet, og etterspørselen ville gått drastisk nedover.
Da ville også vi menn ha sluppet seksuelle trakasseringer midt på Karl Johan.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 5:26 pm
#68: Prostitusjon vil aldri bli borte, men det er bedre at det foregår i det skjulte enn at det skal foregå åpenlyst midt i Oslo sentrum.
Jeg stiller meg uforstående til at ingenting blir gjort!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 5:54 pm
#46: hehe..bra du fikk det ut! og prostituerte burde ikke være en del av bybilde uansett nasjonalitet..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 5:55 pm
var vist avlogga:S men var jeg som skrev nettopp:P
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 6:11 pm
Jeg er ikke så ofte i Oslo lenger, men har registert at “paradegaten” har blitt en arena for tiggere, narkomane og prostituerte.
Noe burde gjøres, og det snart. Ille når det er slik du beskriver her, at horene antaster menn på den måten. Glad jeg ikke er mann;)
Har sansen for kriminalisering av salg av seksuelle tjenester. Det ville gjøre at Norge ikke er så attraktivt for utenlandske horer. Det virker jo som om det blir fler og fler av dem. Burde bevilges midler til å ta tak i problemene på en skikkelig måte.
Det er merksnodig hvordan politikerne prioriterer å bruke skattepengene våre.
Godt skrevet foresten;)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 6:24 pm
Neimen, ser man det! Der kom innlegget om hora du fortalte så fint om tidligere=) Skal ikke være lett å være enslig kar i byen altså=) Hehe
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 6:55 pm
#71: Nei, det har du rett i, men nå har det seg slik at prostitusjon har foregått siden tidenes morgen. Skal litt til for å bli kvitt det
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 6:57 pm
#73: Ja, ikke sant? Regjeringen sitter på ræva og bevilger stadig mer penger til Hamas, til et broprosjekt på vestlandet, der øya det er snakk om har to fastboende innbyggere, eller lignende.
Bli kvitt horer, tiggere, og narkomane i hovedstaden vår er man ikke interessert i. Neida. La byen forpestes av slike tragiske menneskeskjebner, la turistnæringen forsvinne.
Vi skyter oss sjøl i foten.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 6:58 pm
#74: Her kom det ja
Hadde litt skrivekløe i går kveld serru – det er ganske lett å få det når man sitter og leser til eksamen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 7:46 pm
#75: ja, men må vel gå an å begrense det litt? jaja, er vel ikke så enkelt..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 8:17 pm
#54: Hahahaha
Ler meg skakk… Humre humre
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 9:40 pm
#78: Det er nok ikke så enkelt nei, da hadde det blitt gjort noe for lenge siden – det får man ihvertfall håpe.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 9:41 pm
#79: Moooaahahaha
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2006 at 10:17 pm
Kjøp og salg av sex kommer alltid til å eksistere, forbud eller ei. Kan vel da like greit få i gang bordeller, slik at det skjer i “kontrollerte” former.
Uansett leit å bli antastet så ofte på så kort tid, Krabbe.. føler med deg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 24th 2006 at 3:12 am
Isj og æsj, motbydelig virksomhet :-/
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 24th 2006 at 12:43 pm
#82: Ja, du er inne på noe der. Prostitusjon vil aldr forsvinne, men likevel må det finnes tiltak som kan fjerne denne virksomheten fra Oslos hovedgate. De har klart det i Amsterdam, de har klart det i Stockholm, de har klart det i New York – hvorfor i all verden skal ikke vi klare det?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 24th 2006 at 12:49 pm
#83: Ja, isj og usj og æsj. Lyser det horekunde i panna mi eller? :p
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 24th 2006 at 12:55 pm
#84: Vi kan gå inn i bransjen og slå et slag for bordellvirksomheten!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 24th 2006 at 1:00 pm
#86: Inn i bransjen?? Det er vel kanskje å dra den litt langt, men vi kan ihvertfall bringe saken opp på den politiske agenda
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 24th 2006 at 1:04 pm
Jeg syns det var jævlig frekt av henne å ta på skrittet ditt sånn uten videre. De går jo faen rundt å trakaserer mannfolk. Og det syns jeg er et problem.
Jeg vet ikke hva som må gjøres. Hvis man kriminaliserer så sender i hvert fall det signal om at her i Norge er det forbudt, så ikke reis hit og selg dere. Men hvis virksomheten foregår i det skjulte, blir det mye bedre da? Jeg tviler på det også.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 24th 2006 at 1:12 pm
#87: En liten rettelse her.. mente jo selvsagt på dte politiske planet. Prostisusjonen for andre ta seg av, hehe.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 24th 2006 at 3:18 pm
#88: Da er vi to som synes det i såfall. Disse damene skyr ingen midler, og de gjør ikke det nettopp fordi konkurransen her i byen har blitt knallhard. Rett og slett aggressive har de blitt.
Det er bedre at prostitusjon foregår i det skjult etter min mening. Sånn som det er nå blir som at vi hver eneste dag skulle sett narkomane som kjøper/selger dop seg i mellom midt på gata.
Ikke noe særlig det heller.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 24th 2006 at 3:23 pm
#89: Aha, men da er vi enige. Begynte et lite øyeblikk å lure på om du ønsket deg meg som hallik i Oslos gater :p
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 24th 2006 at 3:28 pm
#91: Neineinei.. ta det med ro. Jeg har riktignok en del tvilsomme tanker nå og da, men et sted går grensen, selv for meg :p
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 24th 2006 at 4:52 pm
#85
Nei, kan ikke si jeg synes det. Og godt er det. Men hvordan gikk det idag??
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 24th 2006 at 5:35 pm
#92: Hehe, de tvilsomme tankene dine vet jeg jo en god del om, og jeg kunne jo aldri vite :p
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 24th 2006 at 5:37 pm
#93: Tja, hva skal jeg si? Jeg sov kun to timer i natt, og det endte med at jeg duppet av under eksamen. Likevel så fikk jeg da rablet ned noen sider, så jeg står ihvertfall. Håper på en god karakter, men jeg tviler sterkt.
London i helgen? Yes please
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 24th 2006 at 6:01 pm
#95
Det er som regel når man tror man har gjort det dårlig at man glimter til
Når det er andre veien, er det ikke like artig…
London i helgen ja, det synes jeg! Blir min siste helg her, det i seg selv er verdt å fly hit for :p
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 24th 2006 at 7:05 pm
#96: Jeg har aldri magefølelser når det gjelder eksamensbesvarelser, men vi får bare se hvordan det går
Har faktisk aldri vært i London, noe som egentlig er litt rart. Fest der i helgen hadde vært en perfekt oppladning til siste del av eksamensperioden.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 24th 2006 at 7:17 pm
#97
Ja, en fest før siste eksamen er nok ikke så dumt. Jeg ventet med festen til alt var over og da endte festen opp med å bli altfor lang.. Men London bør absolutt oppleves!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 24th 2006 at 7:21 pm
#98: Hehe, det kjenner jeg meget godt til, og se ikke bort i fra at jeg kommer til å oppleve det fenomenet når siste eksamen er unnagjort.
Sitter og lurer på hvor jeg skal reise til høsten (må ha en tur i året) – det står mellom Roma og fotballtur til England. Litt teit å reise som singel til Roma kanskje, mens det å være singel på fotballtur er ganske greit
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 24th 2006 at 11:59 pm
#94: Hehe.. det jeg var litt redd for nemlig. Men jeg kan forsikre deg om at det kun var politikken jeg hadde i tankene. Stort sett kun politikk som står i hue på meg disse dager også. Lenge leve Kulturmeldingen nr. 48!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 25th 2006 at 12:20 am
#100: Hehe, du har eksamen på hjernen for tiden altså. Hjernevasket er du :p
Grattis med kommentar #100 forresten
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 25th 2006 at 9:49 am
#101: Takker og bukker!
Hjernevasket, ja, det er det jeg er. Satte på vekking i dag 09:00, så jeg skulle komme meg opp for å lese før jobb. Og tror du ikke jeg har igjen bare 3 kapitler!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 4th 2006 at 12:40 am
Jeg bor i Trondheim sentrum. Vandrer ofte rundt i byen på kvelden, men har aldri sett en prostituert i Trondheims gater.
Min påstand er at det som finnes av prostitusjon i Trondheim stort sett er fra leiligheter. Jeg tror kunder rekrutteres gjennom div annonser.
Med unntak av ettpar stygge importsaker, tror jeg byens prostitusjon er helt uproblematisk. Jeg synes det er helt ok at en “trengende” går til en frivillig arbeidende proff, for å lette på trykket.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 4th 2006 at 7:39 pm
#103 Byvandrer
Det er tydeligvis stor forskjell på horetrafikken i Trondheim i forhold til i Oslo. Nå har ikke jeg gått Karl Johan på en god stund, men jeg grøsser ved tanken på hvor mange som står der og skal selge seg selv i sommerhalvåret.
Lurer på hva turistene tenker. Grøss og gru. Nå må noe gjøres.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 4th 2006 at 7:56 pm
Hør her, krabbemann! Politikerene vil heller bare diskutere saken skjønner du! For mange av de er jo ofre… Og, tar vi bort levebrødet, ja da blir de sLAKTET! (BMRK: IRONI FOR FAEN I HELVETE). Jeg er for at vi skal diskutere dette inn i helvete. La oss bringe HIV skikkelig inn i samfunnet. Ja, hvorfor ikke flere delikate og tropiske sykdommer? Malaria må være en slager, la oss kjøre inn det og!
Er det så satans vanskelig å bare FORBY horer å være horer? “problemet blir ikke løst, da blir det massasje institutt etc”… SÅ FLOTT DA! DA ER DET IHVERTFALL IKKE OFFENTLIG LENGRE! Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått pimper etter meg (jævla artig og spennende). Kan ikke politiet bare raide hele gjengen? Så avhøre de og love krydder og cash, hvis de innrømmer hemmeligheter med industrien? Føkk it, just do it!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
april 11th 2007 at 7:27 am
Så lenge de gjør det gratis, er det helt i orden for min del!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
1 Tilbakeping & Tilbakesporing